sunnuntai 1. kesäkuuta 2014

Mää tykkään


Ohje: Paraphernalia by Taina Anttila
Lanka: Wollmeise Sockenwolle 80/20 Twin (We Re Different)
Puikot: 2,5mm/15 cm Knit Pro Karbonz sukkapuikot
Fiilis: Otsikko sen jo kertookin. Mää tykkään ja paljon!

Elämäni ensimmäiset Wollmeisesta neulotut sukat ovat nyt valmiit ja tykkään ihan tosi paljon. Mun jalat on tosi pienet ja kaposet, joten valitettavasti sukat vähän lörpöttää kärjestä, mutta niin mulla tahtoo lörpöttää aina. Näissä Paraphernalioissa ei oo olemassa aivan täysin mun kokoa, koska kärkikavennukset täytyy aloittaa tietyssä kohtaa palmikkokuviota. Jos aloittaisin ne yhtä mallikertaa aiemmin, sukat saattais sopia pituudeltaan pikemminkin tuolle meidän eskarilaiselle, joten mieluummin näin päin, että vähän lörpöttää. Näitä nyt varmaankin tulee käytettyä enemmän vasta syksyllä ja talvella, joten pistän alle normaalit puuvillasukat ja sitten nämä onkin ihan sopivan kokoiset.


Nyt täytyy kyllä sanoa, että puikot, lanka ja malli toimivat ihan täydellisesti yhteen. Lanka on niin ihanaa, että tuli testattua Wollmeisen nettipuoti viime perjantaina. Ensin odotin perjantaiaamua kuin kuuta nousevaa ja kun se sitten viimeinkin tuli, puuhastelin kotitöitä ja muita ihan normaalisti, kunnes kymmenen yli yhdeksän havahduin siihen, että se Wollmeisen lankapäivityshän oli yhdeksältä. Eipä sieltä sitten oikein enää mitään löytynyt, kun en ollut kärppänä paikalla, mutta yksi vyyhti Grashüpferia sieltä pitäisi kotiutua viikon kuluttua. Ravelryssä olen siihen törmännyt muiden projekteissa ja luulisin, että tykkään väristä myös luonnossa.


Ohje: omasta päästä Novitan tennarisukkaohjetta mukaellen
Lanka: Novita 7 veljestä
Puikot: 4mm Prymin bambusukkapuikot
Fiilis: Nämä on niin kivat, että neulon samantien enemmän.

Paraphernalioiden jälkeen teki mieli neuloa jotain todella nopeasti valmistuvaa. Blogeissa olen törmännyt todella ihaniin tennarisukkiin ja päätin, että kokeilenpa neuloa esikoiselle sellaiset. En jaksanut etsiä erillistä ohjetta, joten loin vain silmukat ja aloin posottaa. Välillä kuikuilin kuvia Novitan tennarisukkaohjeella neulotuista sukista netistä ja yritin jotakin samanlaista. Ihan kivat tuli.

Oikeastihan noihin kuuluisi laittaa oikeat kengännauhat tai niin ainakin olen ymmärtänyt. Minä kuitenkin ihan vain virkkasin ketjusilmukoilla nauhat ja ihan hyvät nekin on. Tuo meidän neiti 10-vee tykkää tossuistaan ihan hirveästi ja samalla sain tilauksen tennareista myös neiti 7-vuotiaalta. Nyt on sitten oranssia 7veljestä puikoilla ja sen jälkeen varmaan turkoosia ja keltaistakin, kun pitäähän sitä sitten olla samanlaiset koko siskoskatraalla. Tekis mieli neuloa tuollaiset itsellenikin. Niitä olis mukava pitää täällä sisällä, kun meillä on kylmät lattiat kesät talvet.

6 kommenttia:

  1. Joo, on se ihanaa :) Kaunis palmikkokuvio sukissa!

    VastaaPoista
  2. Ihania sukkia! Minä olen joskus neulonut yhden Paraphernalian, mutta se oli liian iso ja toinen jäi neulomatta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon kans neulonut yhdet aiemmin, mutta neuloin ne silloin joululahjaksi toisen jalkaan. Tykkäsin ohjeesta ja mallista ja ajattelin nyt sitten itsellenikin. Harmi, kun ei ihan istu jalkaan. Pidettyä nuo kuitenkin tulee. En malta lahjoittaa pois, kun lanka on niin ihanaa.

      Poista
  3. Valtavan kivat Parapher... no ne vaikeannimiset :-) Wollmeisea en ole ikuna päässyt kokeilemaan, kuunnellut vain sivusta kuinka ihastuttavaa se on. Joskus vielä minäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei olis mullakaan ollut mahdollisuutta tähän ellei ystävällinen ravelrylainen olisi lähettänyt mulle pari vyyhtiä, kun valittelin etten ikinä ehdi Wollmeisen lankapäivityksiin mukaan enkä uskalla tilata ulkomailta.
      Mutta nyt on sitten sekin jo uskallettu. Aika hintavaa lankaa mun mittapuulla, mutta jos aina silloin tällöin jonkun herkkuvyyhdin ostaisi. On se niin ihanaa, että ihan hyvin viitsin sen parikymppiä vyyhdistä maksaa :) .

      Poista

Kommentit ovat blogin suola. Olisin iloinen juuri sinun kommentistasi :) .

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...